O agentie SEO cu experienta te poate ajuta sa castigi zeci sau sute de mii de euro in plus pe luna, in timp ce una neprofesionista poate indeparta si traficul pe care il ai deja. Din acest motiv, este foarte important sa stii sa alegi agentia SEO potrivita pentru a se ocupa de marketingul digital al business-ului tau. Iata o lista cu 8 intrebari pe care trebuie sa le adresezi unei agentii SEO, inainte de a face o alegere privind viitorul pe internet al business-ului tau:
1. Cum se vor imbunatati pozitiile noastre in motoarele de cautare?
Nu vei obtine niciodata rezultate semnificative fara o strategie de optimizare SEO eficienta. Daca decizi sa optimizezi continutul pe cuvinte cheie alese la intamplare si sa faci link building in acelasi mod, s-ar putea sa vezi unele rezultate sporadice, dar cu siguranta traficul tau nu va creste puternic pe termen lung. Toate agentiile SEO cu reputatie buna au un proces durabil in urma caruia vor imbunatati pozitiile business-ului tau in motoarele de cautare. O agentie SEO serioasa nu iti va putea spune niciodata "vom genera trafic de la site-urile X, Y, Z", ci mai degraba vei primi un raspuns de forma: "Vom face un audit SEO pentru a identifica zonele unde vom putea creste rapid, apoi vom stabili cele mai potrivite cuvinte cheie pe care sa le targetam".
2. Cum ne veti informa cu privire la schimbarile pe care le veti face pe site-ul nostru?
O agentie SEO serioasa iti va trimite regulat rapoarte, in general unul la sfarsitul fiecarei luni. Pentru a monitoriza rezultatele obtinute si pentru a imbunatati strategia, agentia SEO va avea nevoie de acces la site-ul tau, acces in Google Analytics si Google Search Console. De aceea, este recomandat sa alegi o companie in care poti sa ai incredere. Daca faci acest lucru, iar firma respectiva nu iti cere sa faci nicio modificare la site, este un semnal ca nu ai apelat la cine trebuie: schimbarile on-site sunt cele mai importante, in special la inceputul procesului de optimizare SEO. Totodata, o agentie SEO cu reputatie buna iti va putea da rapoarte si explicatii pentru orice schimbare pe care o face site-ului tau.
3. Ne puteti da exemple de fosti clienti si rezultatele obtinute in urma colaborarii?
Cautarea unei agentii SEO seamana cu shoppingul dupa oricare alt produs sau serviciu: vrei sa afli pareri despre calitatea acesteia. O companie profesionista in domeniul marketingului digital se va bucura sa iti impartaseasca 2-3 nume mari cu care a lucrat si sa precizeze care au fost rezultatele obtinute. De asemenea, este bine sa intrebi care este clientul cu care colaboreaza de cel mai mult timp. Daca parteneriatul dureaza de mai putin de un an, este un semn ca respectiva agentie SEO este neserioasa: nicio companie mare nu va renunta la serviciile unei firme de marketing digital daca aceasta aduce rezultatele scontate.
4. Folositi intotdeauna practicile considerate de Google "bune"?
Folosirea practicilor considerate de Google drept "bune" este cruciala pentru cresterea traficului pe termen lung. Google penalizeaza practicile spam, iar revenirea la un trafic bun dupa o asemenea penalizare poate dura luni sau chiar ani intregi si poate costa zeci sau sute de mii de euro.
5. Ce tool-uri folositi?
Foarte multa lume considera ca folosirea de tool-uri de SEO reprezinta "black-hat SEO", insa acest lucru este foarte departe de adevar. Multe astfel de unelte ajuta agentiile SEO sa respecte regulile "de aur" ale Google si sa economiseasca mult timp si multi bani. Printre aceste unelte se numara cele de raportare (reporting tools), de link building, ori de cercetare (research tools).
6. Ce presupune munca de SEO pe care o veti face?
Daca agentia SEO pe care o contactezi nu va preciza inca de la inceput ca va face un audit, inseamna ca esti pe cale sa faci o alegere gresita. La inceput trebuie gasite paginile care dau erori si problemele de redirect si trebuie evaluata usurinta navigarii pe site, abia apoi se va trece la partea de rezolvare a problemelor si imbunatatire.
7. Ne puteti garanta ca vom fi pe prima pozitie pentru majoritatea cautarilor?
Daca raspunsul la aceasta intrebare este "da", intrerupe cat mai rapid colaborarea cu respectiva agentie SEO. Nimeni nu poate garanta prima pozitie in Google, cu atat mai mult intr-o perioada de timp predefinita, din mai multe motive: in primul rand, nicio agentie SEO nu cunoaste cu exactitate algoritmii Google; in al doilea rand, nimeni nu stie cum se vor schimba algoritmii Google; in al treilea rand, penalitatile pot aparea de oriunde (pot fi automate, cauzate de un anumit algoritm al Google, sau manuale). In schimb, o agentie SEO cu reputatie buna va poate garanta cresterea semnificativa a traficului pe termen lung.
8. Cum vor arata si cat de dese vor fi raportarile?
Asa cum am aratat mai sus, un raport o data pe luna este suficient. In ceea ce priveste continutul, ar trebui sa existe un sumar al activitatii in luna respectiva, date despre cresterea cautarilor organice (acesta este unul dintre cei mai buni indicatori in ceea ce priveste o agentie SEO profesionista), despre pozitiile ocupate in motoare de cautare si despre rata de conversie (cati vizitatori ajunsi pe site cumpara produsele sau serviciile respectivului business).