Multi antreprenori care au o afacere online isi doresc sa ajunga cat mai repede in primele pagini ale motoarelor de cautare. Insa, pe langa un site modern, prietenos cu vizitatorii si care ofera informatie de calitate, nu trebuie sa uiti de optimizarea SEO.
Optimizarea SEO este efortul sustinut al unor specialisti in marketing online de a te propulsa in motoarele de cautare folosind un mix de cuvinte cheie relevante si importante pentru domeniul de activitate si produsele/serviciile pe care oferi. Optimizarea SEO eficienta incepe prin a lucra cu oameni cu expertiza, care cunosc domeniul si trendurile, care iti descopera povestea si iti propun cea mai buna reteta pentru business-ul tau. La fel de importanta ca optimizarea SEO este si relationarea prin Social Media, spatiul care iti permite sa creezi o poveste unica, prin care sa directionezi utilizatorii catre site. Si pentru ca traim in secolul vitezei, in care daca nu ai o platforma adaptata pentru smartphone, risti sa pierzi din clienti, nu omite nici acest amanunt.
Cand iti doresti sa devii un brand redutabil in online, o agentie de optimizare SEO tine cont de cateva aspecte, printre care:
- crearea unui continut care sa satisfaca curiozitatea si sa raspunda pe deplin intrebarilor clientilor tai;
- cresterea gradului de implicare al vizitatorilor - prin diverse articole pe blog, comunicate, incurajarea de review-uri, testimoniale video etc.;
- crearea unei comunitati de oameni care sa impartaseasca experientele cu brandul tau - ideal este ca oamenii sa devina ambasadorii brandului tau;
- socializarea si interactiunea cu publicul pentru atragerea de review-uri pozitive, prin care brandul tau se va pozitiona ca fiind unic, ce are de oferit produse/servicii de calitate.
Optimizare SEO = satisfacerea nevoilor publicului
Experienta placuta a vizitatorului pe site-ul companiei tale este rodul muncii asidue a specialistilor in optimizare SEO. Cu cat perceptia lor este mai buna, cu atat cresc sansele ca aceasta sa fie impartasita si cu alti utilizatori.
Uneori, cand iti pui intrebarea "Care sunt avantajele competitive ale brandului meu?" poti avea surpriza neplacuta de a nu stii ce sa raspunzi. In primul rand, optimizarea SEO eficienta, care sa iti aduca rezultatele pe care le-ai visat, incepe cu definirea ta ca brand, cu descoperirea unei povesti interesante pentru public, cu descoperirea plusurilor tale fata de concurenta. Importanta este perceptia publicului despre tine, urmata de punerea ei in valoare. Si cum mai bine decat cu o strategie inovatoare de optimizare SEO, realizata de profesionisti.
Inca un sfat: desi sunt multi freelanceri care promit rezultate foarte bune, intr-un timp foarte scurt, in cresterea in pozitiilor in motoarele de cautare, mai bine e sa nu pleci urechea. Multe afaceri la inceput de drum au dat crezare vanzatorilor de rezultate si au esuat.
Spre deosebire de freelanceri, o agentie SEO care se respecta atat pe ea, cat mai ales pe client, nu promite niciodata rezultate spectaculoase intr-un anumit timp. Alegand sa colaborezi cu freelanceri, ar trebui sa stii ca ei fac black SEO pentru a obtine rezultate uimitoare peste noapte. Iar astfel de practici in optimizarea SEO te fac sa devii usor de vanat de schimbarile de algoritm ale lui Google si sa pierzi pozitii.
Procesul de optimizare SEO realizat de specialisti incepe cu urmatoarele etape:
- te ajuta sa iti descoperi sau redefinesti brandul - adica pun in valoare atuurile produselor/serviciilor tale, intr-o forma clara si concisa, astfel incat sa te detasezi de competitie.
- te ajuta sa iti creezi o strategie de diferentiere, axata pe cuvintele cheie relevante - incluzand mesaje targetate catre publicul tau tinta pentru a deveni mai vizibil, mai puternic, printr-o comunicare interactiva (conexiune intre tine si consumator).
- crearea de povesti unice, continut sustinut si puternic, centrat pe cuvinte cheie - te ajuta sa construiesti o experienta digitala unica a consumatorilor cu brandul tau.
Pe langa umanizarea mesajelor, implicarea ta, impulsurile la actiuni si angajamentul sau fata de tine, important este si feedback-ul pe care clientul ti-l ofera. Practic, de aici porneste o alta misiune importanta, si anume storyteller de brand.
Iar daca te aliezi cu mediile sociale, intaresti eforturile de optimizare SEO. Pentru ca este principalul canal de comunicare prin care poti oferi valoare rapiditatii feedback-ului si, totodata, cel care face diferentierea intre tine si alte branduri. Valoarea lor a crescut odata cu implicarea activa a consumatorului in povestea brandului, care l-a incurajat sa isi scrie impresia traita cu brandul tau, iar Social Media a promovat-o prin share, comment sau un simplu like.
Daca faci toate aceste lucruri, apoi, cerul este limita! Pentru a deveni un competitor de temut, trebuie sa iti imbunatatesti imaginea si sa-ti cresti vizibilitatea, ca apoi sa te bucuri de cresterea vanzarilor si de o baza de clienti solida.