Optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare a evoluat si a dat nastere unei industrii extrem de competitive, care se afla in continua dezvoltare. Se pare ca, odata cu dezvoltarea acestei industrii, apar din ce in ce mai multe inselatorii menite sa prejudicieze clientii care isi doresc servicii SEO de calitate.
Ca in orice domeniu, exista o multitudine de agentii fara experienta in aceasta piata sau freelanceri care nu stiu mare lucru despre optimizarea SEO si care ajung sa ia banii clientilor, fara sa le livreze rezultate reale. De aceea, a gasi o agentie SEO potrivita poate fi o adevarata provocare.
Pana la urma, serviciile SEO reprezinta o investitie pe termen lung, iar acestea te pot propulsa in topul preferintelor publicului tau tinta daca sunt realizate ca la carte, asadar, inainte de a face o alegere, informeaza-te foarte bine.
Exista multi factori care trebuie luati in considerare atunci cand optezi pentru serviciile unei agentii SEO, printre care se numara:
1. Oferte realiste
Daca o oferta suna prea bine pentru a fi adevarata, probabil ca asa este. Cauta agentii SEO care ofera rezultate realiste. Serviciile SEO trebuie realizate constant si nimeni nu are capacitatea de a garanta pozitii dupa prima luna de activitate. Algoritmii de cautare nu depind de eforturile depuse de o agentie SEO si se pot schimba oricand.
De asemenea, atunci cand vorbim de optimizare SEO, vorbim de un numar mare de factori care intra in calcul. Orice agentie care garanteaza pozitia 1 in pagina de rezultate a motoarelor de cautare din prima luna trebuie evitata.
O agentie profesionista va fi mereu corecta si va spune clientilor realitatea, garantandu-le doar calitatea serviciilor SEO oferite. Trebuie stiut faptul ca in acest domeniu, rezultatele nu apar peste noapte, dar daca totul este realizat cu seriozitate si profesionalism, roadele muncii nu vor intarzia sa apara.
Totodata, o agentie serioasa ar trebui sa ofere rapoarte si detalii cu privire la evolutia pozitiei site-ului unui client. Astfel, tu vei putea urmari evolutia propriului site in ceea ce priveste cuvintele cheie, link-urile si tot ce tine de optimizarea SEO onpage si offpage.
2. Experienta in domeniu
Este o idee foarte buna sa analizezi de cat timp este activa in acest domeniu agentia pe care o vizezi. Experienta reprezinta un factor definitioriu, deoarece inseamna ca respectiva agentie va sti foarte bine piata, va aplica cele mai bune tactici pentru a-ti aduce rezultatele dorite si iti va livra servicii SEO de calitate.
Pe de alta parte, daca o agentie nu are un portofoliu relevant sau referinte credibile, atunci, in mod cert, ar trebui sa te reorientezi.
3. Portofolii relevante
Agentiile SEO profesioniste ar trebui sa aiba mereu la indemana portofolii relevante, care sa exemplifice clientii si rezultatele pe care ei le-au obtinut prin serviciile SEO oferite. Doar asa se pot valida atat experienta, cat si abilitatile unei agentii serioase.
4. Suport clienti
Poti evalua credibilitatea si serviciile SEO oferite de catre o anumita agentie si prin modul in care se ocupa de potentialii clienti. Chiar daca nu exista un departament dedicat de relatii cu clientii, o agentie care se respecta ar trebui sa raspunda politicos si sa ofere lamuriri tuturor persoanelor interesate de o colaborare, indiferent de tipul de solicitare (la telefon sau prin e-mail), prin intermediul unui reprezentant desemnat.
In functie de curtoazia oferita, de lamuriri si de timpul de raspuns, poti face o evaluare initiala a agentiei vizate.
De asemenea, este foarte important ca agentia SEO respectiva sa aiba un site bine pus la punct, unde poti gasi informatii utile, care sa te ajute sa iti creezi o imagine de ansamblu cat mai clara cu privire la experienta si credibilitatea acesteia.
5. Practici White-Hat
Practicile White-Hat reprezinta practicile SEO acceptate de motoarele de cautare, benefice atat pentru vizitatori, cat si pentru Google. Acestea se folosesc cu scopul de a obtine o pozitionare cat mai buna a unui site in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.
Intreaba agentia pe care o vizezi ce tip de strategii utilizeaza si asigura-te ca ti le explica pe intelesul tau. Orice strategie care pare ilegala sau care nu este etica ar trebui sa iti declanseze imediat un semnal de alarma.
O agentie care ofera servicii SEO de calitate nu va avea vreo problema in a-ti raspunde la intrebari si in a-ti explica detaliile strategiei lor, pentru a-ti inlatura orice indoiala.
6. Recenzii pozitive
Parerea clientilor care au apelat la serviciile SEO ale agentiei de care esti interesat iti poate oferi o perspectiva valoroasa atunci cand evaluezi credibilitatea unei companii. Un client satisfacut este intotdeauna un bun indiciu al eficientei tacticilor aplicate de catre respectiva agentie.
Asa cum spuneam, sa alegi o agentie care iti poate oferi servicii SEO de calitate poate fi un proces indelungat si frustrant pe alocuri, mai ales atunci cand nu esti familiarizat cu acest domeniu. De aceea, este nevoie sa te inarmezi cu rabdare si sa analizezi cu obiectivitate fiecare factor de care am amintit mai sus. Doar asa poti fi sigur ca vei beneficia de servicii de calitate si de rezultatele mult-asteptate.