Daca vrei ca site-ul tau sa ocupe pozitii de top in Google, trebuie ca strategia ta de marketing online sa fie la curent cu cele mai noi tendinte, altfel risti sa folosesti tehnici care nu mai sunt de actualitate si care pot atrage penalizari din partea lui Google. Iata cateva recomandari de care este bine sa tii cont pentru ca strategia ta de marketing online pentru anul 2018 sa fie una de succes:
1) Integreaza fundamentele optimizarii SEO in strategia ta de marketing online
Optimizarea SEO este "inima" unei strategii de marketing online. In anul 2018, fundamentele SEO raman aceleasi, la baza acestora stand continutul de calitate si relevant pentru utilizatori. Iata elementele de optimizare SEO de care trebuie sa tii cont si in anul 2018:
- o viteza optima de incarcare a paginilor site-ului
- optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile
- optimizarea SEO on page a site-ului
- crearea unui profil solid de backlinkuri de calitate
- continut de calitate, care sa aduca plus-valoare utilizatorilor
- integrarea naturala a cuvintelor cheie de tip long tail in continut.
2) Tine cont de popularitatea din ce in ce mai mare a cautarilor vocale
O strategie eficienta de marketing online in 2018 va trebui sa ia in considerare ascensiunea cautarilor vocale din ultimii ani. Popularitatea dispozitivelor de tip "boxe smart", precum Google Home si Amazon Alexa este un semn ca procentul de cautari vocale va continua sa creasca. Asadar, eforturile strategiei tale de marketing online in 2018 vor trebui sa includa si elaborarea unui continut care sa semene cat mult cu limbajul natural pe care utilizatorii il folosesc in viata cotidiana.
3) Adapteaza-ti continutul pentru a putea fi preluat ca raspuns direct din partea lui Google
Google si-a propus sa ofere utilizatorilor sai o experienta cat mai pozitiva, oferindu-le cat mai rapid informatiile pe care acestia le cauta. Astfel, Google a introdus snippet-urile informative, acestea fiind chenare de text care contin raspunsuri directe la intrebarile utilizatorilor. De exemplu, la intrebarea "Cum sa fac ciorba de vacuta?", Google iti va afisa un raspuns direct sub forma unui snippet, in care iti prezinta pasii si ingredientele unui astfel de preparat, informatiile fiind preluate din site-ul care ocupa pozitia 1 in pagina de rezultate. Site-urile al caror continut poate raspunde usor la intrebari de tip "Cum sa?" sau "Care sunt", au sanse mari sa fie promovate in pozitii de top de catre Google. Asadar, tine cont de acest lucru in strategia ta de marketing online pentru 2018.
4) Construieste-ti strategia de marketing online in jurul indicatorilor de user experience
Experienta utilizatorului ramane la fel de importanta si anul viitor. Asadar, tine cont de urmatoarele elemente atunci cand iti construiesti strategia de marketing online pentru 2018:
- experienta de navigare user-friendly
- continut de calitate, relevant si unic
- limitarea la minimum a reclamelor de tip pop-up
- un design cat mai aerisit si minimalist, care sa nu distraga atentia de la continut
- utilizarea formularilor de tip call-to-action
5) Optimizeaza-ti site-ul pentru dispozitive mobile
Google a anuntat deja ca in viitorul apropiat va lansa Mobile first index, ceea ce inseamna ca strategia ta de marketing online in 2018 trebuie neaparat sa includa si optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile. In prezent, majoritatea utilizatorilor de internet fac cumparaturi online folosind un dispozitiv mobil, precum smartphone sau tableta. Asadar, daca site-ul tau nu este inca optimizat pentru mobile, seteaza-ti asta ca obiectiv pentru 2018.
6) Acorda mai multa importanta continutului video
Probabil ai observat deja ca Google, dar si Facebook pun din ce in ce mai mult accent pe continutul video. De aceea, este important sa investesti intr-un continut video de calitate, care sa atraga cat mai multi utilizatori. Asadar, continutul video trebuie sa fie unul dintre obiectivele importante ale strategiei tale de marketing online pentru 2018.