Lumea in care traim se schimba constant din toate punctele de vedere, iar daca ne referim la lumea virtuala, lucrurile se pot schimba chiar si de la un minut la altul. Cat despre optimizarea SEO, multe principii au evoluat, in timp ce altele nici nu se mai aplica. De exemplu, in cazul meta descrierilor, desi sunt inca parte integranta din orice strategie de optimizare SEO, unii specialisti nu mai pun la fel de mult accentul pe acest aspect. De aceea, este important sa fii la curent cu noutatile si sa tii pasul cu schimbarile pe care Google le implementeaza.
Iata care sunt principalele greseli de optimizare SEO care iti pot afecta semnificativ pozitiile site-ului in motoarele de cautare:
1. Pe site nu exista continut de calitate
Cand ne referim la optimizarea SEO a unui site, poate cel mai bun lucru pe care il poti face este sa creezi continut interesant, relevant si valoros pentru vizitatori. Google pune mare pret pe calitatea continutului pe care il pune la dispozitia utilizatorilor sai. De aceea, cu cat ai un continut mai bun, cu atat vei fi mai bine plasat in paginile de cautare Google.
Exista si cazuri in care site-uri cu continut mediocru, insa foarte bine optimizat SEO ajung pe pozitii fruntase in topul cautarilor. In aceste cazuri, daca vizitatorii observa ca acel continut nu este de calitate sau nu le este de ajutor, ei nu se vor converti in clienti pentru afacerea respectiva.
Tocmai de aceea, este indicat sa creezi continut valoros pentru vizitatori, continut care poate fi share-uit si care are potential de a deveni viral. De asemenea, pe langa textul de calitate, foloseste si poze, videoclipuri sau prezentari dinamice care sa ii determine pe respectivii vizitatori sa revina si cu alta ocazie pentru a afla informatii utile.
2. Pe site se regaseste continut duplicat
Publicarea aceluiasi continut pe mai multe pagini este una dintre cele mai comune greseli de optimizare SEO. Aceasta duplicare a continutului iti poate afecta considerabil pozitia in Google, deoarece scade valoarea linkurilor pe care le-ai folosit pe diferite pagini. Asa cum am mentionat anterior, Google doreste sa ofere vizitatorilor continut de cea mai buna calitate, de aceea continutul duplicat poate fi penalizat.
O pagina de text optimizata corespunzator din punct de vedere SEO ar trebui sa aiba minimum 400-500 de cuvinte, desi ar fi bine sa se depaseasca acest numar. Daca s-a folosit acelasi continut pe mai multe pagini din site, acest lucru iti poate afecta pozitiile in SERP.
3. Nu actualizezi periodic continutul
Google iubeste continutul nou, asadar ar trebui sa ai vedere actualizarea periodica a acestuia. Nu e nimic gresit in optimizarea SEO realizata prin adaugarea unui nou continut in cazul unei pagini mai vechi de 6 luni, care a scazut in topuri cateva pozitii.
Nu uita sa actualizezi meta tagurile, meta descrierile, dar si textul ALT din spatele imaginilor, mai ales daca strategia cuvintelor cheie s-a schimbat.
4. Treci cu vederea optimizarea SEO a continutului pentru platforma mobile
O alta greseala foarte comuna este ignorarea adaptarii continutului pentru platforma de mobile. Intr-o lume in care majoritatea populatiei civilizate a Terrei detine cate un smartphone, este imperios sa iti optimizezi site-ul atat pentru desktop si tablete, cat si pentru telefoanele mobile. Altfel, daca nu tii pasul cu evolutia tehnologiei, poti pierde potentiali clienti valorosi.
5. Site-ul se incarca foarte greu
Timpul de incarcare al unui site este un factor vital pentru succesul unei afaceri online. Traim in secolul vitezei, iar utilizatorii (mai ales cei care folosesc telefoane mobile) vor sa afle rapid si usor informatiile pe care le cauta. Tocmai din acest motiv, viteza de incarcare a site-ului tau este un factor foarte important in orice strategie de optimizare SEO. Daca ai un site care se incarca greu, nu numai ca vei pierde potentiali vizitatori care se pot transforma in clienti, dar nici nu te vor recomanda mai departe cunostintelor sau familiei.
Desi poate parea simplu la prima vedere, domeniul optimizarii SEO nu este nici pe departe asa. Pentru a evita situatiile in care site-ul tau este penalizat sau scade in topul cautarilor si pentru a obtine rezultatele dorite, ar trebui sa apelezi la o agentie SEO cu experienta si cu rezultate dovedite. Doar alaturi de o echipa de profesionisti poti atinge culmile succesului!