Una dintre prioritatile unui specialist SEO este sa obtina pozitii bune in motoarele de cautare, pentru a creste volumul de trafic.
Obtinerea de pozitii bune in motoarele de cautare este realizabila numai cu ajutorul optimizarii site-ului. Acest lucru va spori automat notorietatea brand-ului tau. Pentru a te asigura ca ocupi si mentii pozitii superioare in motoarele de cautare, in comparatie cu competitorii tai, trebuie sa respecti cerintele motoarelor de cautare pentru a nu fi penalizat de acestea.
De ce este SEO necesar
SEO (search engine optimization) este termenul folosit in general pentru a descrie metodele folosite pentru a creste vizibilitatea site-ului in motoarele de cautare. Exista mai multe modalitati de a face acest lucru, pornind de la ajustarea structurii site-ului si a continutului acestuia, pana la tehnicile off-page, precum social media marketing, crearea de linkuri externe, etc. Practicile SEO eficiente iti asigura un loc in topul cautarilor organice efectuate de utilizatori. SEO este in continuare primordial datorita faptului ca, in prezent, mai mult de jumatate din traficul generat de site-uri provine din cautarile organice. Iar traficul generat prin alte metode, cum ar fi PPC, social media, cautarile directe sau alte surse, este semnificativ mai mic.
Avand in vedere faptul ca majoritatea cautarilor organice sunt realizate in Google, optimizarea site-ului pentru Google este vitala. Trebuie sa stii exact ce conteaza pentru motoarele de cautare pentru a beneficia de o strategie SEO eficienta.
1. Relevanta e vitala
Google se straduieste sa ofere cele mai relevante rezultate pentru cautarea initiata de utilizatori. Nivelul de relevanta al rezultatelor este stabilit de algoritmii de cautare Google. Chiar daca modul in care acestia functioneaza este secret, este evident faptul ca relevanta e cruciala si influentata de elemente precum locatia utilizatorului, momentul zilei, istoricul cautarilor sau comportamentul trecut.
2. Importanta calitatii continutului
Calitatea continutului afisat pe site este extrem de importanta pentru Google. Exista indicatii clare care arata faptul ca Google prefera continutul calitativ si cantitativ, spre deosebire de textele care par sa le limiteze la inserarea de cuvinte cheie. Continutul actualizat, original si informativ iti va oferi rezultate superioare in motoarele de cautare. Google pune accent pe continutul care ii ajuta pe utilizatori sa-si rezolve problemele exprimate in cautare; astfel, articolele empatice, bazate pe sfaturi concrete, vor fi interpretate pozitiv de Google si vor aduce un volum mai mare de trafic.
3. Experienta utilizatorului
Experienta utilizatorului cu un site este in prezent considerata o informatie de importanta vitala pentru algoritmii de cautare Google. Acesta este interesat de site-uri si pagini usor de navigat, in care informatia poate fi gasita usor, care au un continut relevant si linkuri interne corespunzatoare.
4. Viteza site-ului
Google claseaza site-urile diferit, in functie de viteza de incarcare a lor si este posibil sa marcheze rezultatele care folosesc hosting AMP (Accelerated Mobile Page).
5. Compatibilitatea cu diverse dispozitive
Datorita numarului in crestere de cautari realizate de pe dispozitivele mobile, Google considera ca este vital ca site-ul sa fie optimizat pentru diversele dimensiuni ale ecranelor folosite de utilizatorul contemporan. Google a indicat deja faptul ca prefera paginile cu un design responsive, care se adapteaza la dimensiunea ecranului folosit.
6. Link-urile interne
Exista multiple avantaje ale folosirii link-urilor interne; utilizatorii au posibilitatea de a accesa mai multa informatie pe un anume subiect, iar acest lucru te va ajuta sa obtii pozitii mai bune pentru anumite cuvinte cheie. Vei putea sa reduci semnificativ rata de respingere pentru site-ul tau, daca vei insera link-uri relevante si le vei folosi corespunzator. Este recomandata varierea textului ancora care indica aceeasi pagina; Google va considera suspicioasa folosirea aceluiasi text ancora. Folosirea link-urilor interne ii ajuta pe robotii motoarelor de cautare sa afle mai multe informatii despre continutul afisat de tine.
7. Autoritatea site-ului
Site-urile considerate de catre utilizatori relevante, folositoare si de incredere sunt percepute ca site-uri cu autoritate. Asadar, daca poti sa obtii un link catre un site cu un nivel ridicat de autoritate, acest lucru este considerat un indicator de incredere pentru site-ul tau. Cu cat va creste calitatea continutului tau, cu atat vor creste si sansele sa obtii link-uri externe din partea site-urilor cu autoritate, iar acestea vor ridica statutul site-ului tau.
8. SEO local
Google acorda din ce in ce mai multa importanta oferirii de rezultate care sa includa in pozitiile superioare afaceri locale, deoarece acestea au mai multe sanse sa corespunda cautarilor. Rezultatele cautarilor locale sunt de asemenea ideale in cazul necesitatilor imediate si de impuls, are apar pe neasteptate in vietile utilizatorilor. Pentru a profita de acest avantaj oferit de Google, trebuie sa iti inregistrezi site-ul in My Business in Google, folosind informatiile corecte.
9. Imagini cu ALT text
Folosirea imaginilor de buna calitate este adesea esentiala pentru a imbunatati valoarea continutului. Insa, daca uiti sa folosesti ALT text-ul potrivit pentru fiecare imagine, atunci Google nu va putea interpreta importanta acestora; astfel, nu vei putea folosi imaginile la adevarata lor valoare din punct de vedere SEO.
10. Retelele sociale
Una dintre cele mai eficiente si practice metode de a creste pozitiile site-ului in motoarele de cautare este prezenta si activitatea constanta in diverse retele sociale. In cazul blogurilor, este recomandata publicarea de continut de calitate. Foloseste retelele sociale pentru a-ti face publica adresa site-ului. Google cauta in retelele sociale si, atunci cand gaseste o adresa URL, o poate lua in calcul pentru pozitiile din motoarele de cautare. Din nou, calitatea postarilor din retelele sociale este foarte importanta.
Search Engine Friendly
Majoritatea persoanelor cred ca SEO incepe dupa ce design-ul site-ului este finalizat, insa acest concept este gresit. In procesul de a construi un site prietenos cu motoarele de cautare, fiecare element conteaza, de la imaginile folosite pana la navigarea pe site. Daca vei tine cont de recomandarile mentionate mai sus atunci cand creezi un site, vei obtine rezultate excelente in optimizarea SEO.