Motoarele de cautare, indeosebi Google, reprezinta cea mai importanta sursa de trafic si de venituri pentru firmele care isi desfasoara activitatea online. Cum mai bine de 90% dintre firme se bazeaza foarte mult pe acest mediu virtual, se intelege de la sine ca Google-ul este un gigant.
Exista doua variante prin care te poti promova in Google:
a�� Platesti catre motorul de cautare si te afiseaza in primele pozitii atata vreme cat ai buget. De regula, bugetul este stabilit in functie de concurenta si poate ajunge chiar si la peste 10 lei pe click;
a�� Incerci sa iti optimizezi cat mai bine site-ul, in asa fel incat sa ajunga in mod organic in motoarele de cautare.
Pentru a fi bine optimizat, site-ul trebuie sa fie extrem de bine structurat, sa se miste repede, sa aiba informatii de o calitate foarte buna si sa fie recomandat de alte site-uri din domeniu. Este destul de dificil sa obtii toate astea, insa de-a lungul ultimilor ani au aparut din ce in ce mai multe firme de SEO care te ajuta in intregul proces.
Ce este SEO si ce face o firma SEO?
SEO este optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare ( Search Engine Optimization). Practic, reprezinta toti pasii necesari pentru a duce site-ul in primele pozitii in cautari.
Niste servicii Seo bune implica un proces complex si bine gandit, ce include urmatoarele ingrediente:
a�� Crearea unei strategii foarte buna;
a�� Optimizarea textelor de pe site. Acestea trebuie sa aiba o anumita densitate a cuvintelor cheie, o anumita structura si o anumita lungime;
a�� Optimizarea vitezei cu pe site;
a�� Generarea unui numar cat mai mare de backlinkuri de pe site-uri relevante;
a�� Gasirea unor solutii pentru pastrarea potentialilor clienti pe site cat mai multa vreme.
Ce ar trebui sa faca, mai exact, o firma de SEO?
1. SEO tehnic. Este, practic, optimizarea site-ului in structura, acolo unde nu se vede. Multe site-uri arata impecabil, insa au probleme mari de indexare din cauza unor structuri de site gresite, a unor URL-uri neprietenoase sau a unui continut duplicat. Exista numeroase probleme tehnice care pot sa opreasca site-ul din drumul sau catre rezultate foarte bune in cautari. Tocmai din acest motiv, ajutorul unui expert SEO este mai mult decat relevant.
2. SEO Onpage. Este optimizarea continutului vizibil al site-ului. Textele de pe un website bine optimizat nu trebuie sa fie doar corect scrise si sa aiba informatii relevante. Acestea trebuie sa fie structurate corect, sa aiba subtitluri de diverse marimi, o anumita densitate de cuvinte cheie si o rezumare in meta titluri si meta descrieri.
3. Seo Offpage. Indiferent cat de buna ar fi optimizarea din punct de vedere tehnic si optimizarea onpage, rezultatele nu vor aparea daca nu exista un SEO offpage foarte bine realizat. SEO Offpage inseamna promovarea propriuzisa. Aceasta trebuie sa combine campaniile de PR si branding cu campaniile in care se incearca sa se obtina backlinkuri cat mai relevante. Cu cat mai diversificat este procesul de SEO Offpage, cu atat rezultatele sunt mai bune si mai de durata.
SEO estem asadar, un proces complex care poate sa se transforme intr-un job full time in cazul unor site-uri mari. Daca vrei sa te ocupi de activitatea ta si sa nu te preocupe partea de promovare, cea mai buna solutie este sa apelezi la un expert SEO.