Stiai ca 93% dintre toate experientele online incep cu un motor de cautare, iar Google are o cota de piata de pana la 70%? Din acest motiv, optimizarea SEO a unui site, pe cuvintele cheie targetate, este vitala pentru o buna pozitionare in primele pagini ale acestui motor de cautare.
Google analizeaza fiecare pagina a unui site pe baza unor criterii bine stabilite, al caror scop final este o cat mai buna experienta a utilizatorului. De aceea, fiecare afacere online are nevoie de o optimizare SEO, care sa respecte update-urile de algoritm, ce se fac constant. Iar primul pas pentru o pozitionare cat mai buna in primele pagini ale lui Google este optimizarea SEO on-site, care trebuie sa tina cont de urmatoarele lucruri:
1. Meta taguri unice
Titlul si descrierea paginii tale sunt cele pe care motoarele de cautare le arata utilizatorilor, atunci cand acestia cauta un produs sau un serviciu, prin urmare trebuie sa fie cat mai atragatoare pentru el. Trebuie sa te asiguri ca pozitionezi cuvantul cheie cat mai aproape de inceputul acestora si ca ele respecta numarul de caractere care ii ajuta pe oameni sa le vada complet: maxim 65 de caractere pentru meta titlu si 160 de caractere pentru meta descriere. In plus, meta descrierea trebuie sa contina un call-to-action puternic, care sa ajute la cresterea ratei de conversie. Iar cuvintele cheie trebuie sa nu fie nici prea putine, pentru a ajuta motorul de cautare sa-si dea seama despre ce este vorba in site, nici prea multe, pentru a evita aglomerarea lor, ce poate duce la penalizare.
2. Optimizarea Headingurilor
Este important sa arati motoarelor de cautare, dar si celor care iti viziteaza site-ul care sunt partile importante ale acestuia. Headingurile H1, H2 si H3 sunt cele responsabile de acest lucru si cele mai importante, de aceea ele trebuie puse pe cuvinte cheie relevante din Homepage.
3. Cuvinte cheie in URL si atributul "ALT"
Dupa ce te-ai asigurat ca ai pus cuvinte cheie in meta taguri, trebuie sa le pui si in URL si in atributul "ALT" al fiecarei imagini. Acesta din urma ajuta motoarele de cautare sa inteleaga despre ce este vorba in imaginea respectiva deoarece acestea nu le pot interpreta altfel decat prin cuvinte. In plus, "ALT" ajuta imaginea sa apara in rezultatele cautarii pe Google Image Search pentru cuvintele cheie relevante. Acest proces este foarte important in optimizarea SEO on-site.
4. Optimizarea imaginilor
Dupa cum spuneam, Google nu isi poate da seama despre ce este vorba intr-o imagine de pe site-ul tau decat daca aceasta contine cuvinte. De aceea, este important sa optimizezi toate pozele, pentru a indica motoarelor de cautare la ce anume fac referire si pentru a mari viteza de incarcare a site-ului.
5. O retea de linkuri interne
Este foarte important pentru optimizarea SEO ca site-ul tau sa aiba o structura care sa duca la o cat mai buna utilizare de catre useri. Linkurile interne sunt responsabile de acest lucru. In plus, ele ajuta la ierarhizarea informatiei de pe un site si ajuta la o mai buna pozitionare in SERPs.
6. Inlocuirea continutului duplicat
Atunci cand scrii continut pentru afacerea ta online, acesta trebuie sa fie unic. Poti reformula anumite idei, dar este nevoie ca cel putin 85% din acesta sa fie nou. Daca ai un magazin online, nu folosi descrierile producatorilor pentru paginile de produs, caci Google te va penaliza.
7. Crearea de continut de calitate
Indiferent ca vrei sa reimprospatezi site-ul sau blogul companiei tale, ca parte din strategia de optimizare SEO on-site, trebuie ca tot continutul pe care il creezi sa fie valoros pentru useri, pentru a atrage cat mai multe click-uri. El trebuie sa fie de minim 500 de cuvinte, dar acest lucru depinde foarte mult si de industria in care activezi si de publicul caruia te adresezi. In plus, el trebuie sa contina cuvintele cheie pe care le targetezi intr-o proportie adecvata, pentru a satisface atat utilizatorii, cat si motoarele de cautare.