Daca esti antreprenor online, probabil ai auzit zvonul conform caruia "SEO a murit". Intr-adevar, este un simplu zvon, dat fiind faptul ca din ce in ce mai multe agentii care ofera servicii SEO apar pe piata, iar companiile care isi doresc sa aiba succes in mediul online continua sa apeleze la acest instrument eficient de marketing. Aparitia acestui zvon se leaga mai mult de lansarea ultimilor algoritmi Google, care au avut rolul de a imbunatati experienta utilizatorilor de internet. Astfel, serviciile SEO de astazi trebuie sa aiba experienta utilizatorului in prim-plan, lucru care transforma optimizarea SEO intr-un ansamblu de tehnici complexe care pot aduce business-ului tau succesul mult dorit in mediul online.
Mai mult ca niciodata, oamenii cauta in prezent produse si servicii folosindu-se de Google. Insa serviciile SEO nu mai inseamna doar obtinerea de linkuri, asa cum se credea in urma cu cativa ani. In prezent serviciile SEO trebuie sa includa si crearea de continut relevant pentru utilizator, care te poate ajuta sa construiesti brand awareness. Iata cele mai importante 4 motive pentru care ar trebui sa investesti in servicii SEO:
1) SEO este unul din cele mai profitabile instrumente de marketing online
Serviciile SEO iti pot aduce o rata de recuperare a investitiilor (ROI) mult mai mare decat in cazul altor instrumente de marketing, precum si rezultate concrete, mai ales pe termen lung. Insa trebuie sa tii cont de un lucru: in acest domeniu, serviciile SEO ieftine nu sunt niciodata de calitate. Mai mult, acestea pot face mai mult rau decat bine site-ului tau, riscand sa atraga o penalizare din partea lui Google. Asadar, cel mai recomandat este sa apelezi la o agentie care ofera servicii SEO profesioniste si care sa aiba referinte incontestabile in acest domeniu. Investitia in servicii SEO este, pana la urma, o investitie ca oricare alta. Aceasta trebuie facuta inteligent si precaut, urmarind cele mai bune rezultate.
2) Serviciile SEO te pot ajuta sa iti domini competitia din mediul online
Daca in mediul offline puterea financiara a unei companii are ultimul cuvant, in mediul online un business mic care are o strategie de marketing online solida poate cuceri pozitiile de top din Google. In mediul online, toate business-urile, indiferent de dimensiunea lor, au sansa de a ajunge pe locul 1 in Google si de a-si domina competitorii. Asadar, daca prin alte instrumente de tip SEM (de ex, AdWords) nu iti poti depasi competitorii, cu siguranta o poti face apeland la servicii SEO.
3) Serviciile SEO iti pot aduce rezultate concrete, pe termen lung
Cand vine vorba de strategia de marketing online, antreprenorii si marketerii ar trebui sa gandeasca intotdeauna pe termen lung si nu sa se rezume la obiective si castiguri pe termen scurt, acestea din urma fiind ineficiente cand vine vorba de dezvoltarea businessului. Desi campaniile-fulger de tip PPC iti pot aduce castiguri instant, investind in servicii SEO care sa iti aduca rezultate consistente gradual, pe termen lung, vei beneficia de o rata de recuperare a investitiilor mult mai mare. Google nu priveste cu ochi prea buni site-urile care au "explozii" de trafic si backlinkuri peste noapte. Asadar, este indicat ca antreprenorii online sa se concentreze pe cresterea business-ului in mediul online intr-un ritm incet, dar sigur. Din acest motiv, termenul de "campanie SEO" nu isi mai are sensul in prezent, SEO fiind o activitate care trebuie derulata neintrerupt, deoarece odata obtinuta o pozitie favorabila in motoarele de cautare, aceasta trebuie mentinuta.
4) Serviciile SEO te ajuta sa construiesti brand awareness si sa iti fidelizezi clientii
Optimizarea SEO este instrumentul care ii ajuta pe potentialii clienti sa iti identifice business-ul si sa il aleaga in defavoarea concurentilor. In ziua de azi, cei mai multi oameni apeleaza la motoarele de cautare pentru a gasi produsele si serviciile de care au nevoie. Pentru a-ti targeta cat mai eficient audienta in mediul online, ai nevoie de servicii SEO pentru a te distinge de concurenti, prin continut de calitate, o strategie solida de cuvinte cheie relevante pentru utilizatori si o comunicare interactiva si eficienta cu acestia prin intermediul platformelor de social media.