Google si-a actualizat ghidul de optimizare SEO pentru incepatori. In cadrul acestuia, Google specifica un aspect foarte important: crearea unui continut interesant si util pentru utilizatori va influenta pozitiile ocupate de site-ul tau mai mult decat oricare alt factor.
Totusi, pentru a nu risca sa iti comporimiti pozitiile si sa fii penalizat de Google, iata ce trebuie sa eviti atunci cand realizezi strategia de optimizare SEO:
1. Sa-i permiti lui Google sa indexeze paginile cu cautari din site. Utilizatorilor nu le place sa ajunga dintr-o pagina cu cautari (Google) pe o alta (de pe site-ul tau).
2. Sa-i permiti lui Google sa indexeze URL-uri create ca urmare a serviciilor proxy.
3. Sa alegi un titlu care nu are legatura cu continutul de pe pagina.
4. Sa folosesti titluri standard sau vagi precum "Fara titlu" sau "Pagina noua".
5. Sa folosesti acelasi titlu pe toate paginile site-ului tau sau pe majoritatea paginilor.
6. Sa folosesti titluri prea lungi, care nu sunt de niciun ajutor pentru utilizator.
7. Sa adaugi prea multe cuvinte-cheie in titlu. Optimizarea SEO nu mai functioneaza demult facand keyword-stuffing.
8. Sa scrii o meta descriere care nu are nicio legatura cu continutul paginii.
9. Sa folosesti descrieri generale precum "Aceasta este o pagina web" sau "Pagina despre fotbal".
10. Sa transformi descrierea intr-o insiruire de cuvinte-cheie.
11. Sa dai copy-paste la intreg continutul unui document in meta descriere.
12. Sa folosesti o singura meta descriere pe toate paginile site-ului tau sau pe majoritatea paginilor.
13. Sa introduci in heading-uri un text care nu ajuta la identificarea structurii paginii.
14. Sa folosesti heading-uri acolo unde s-ar potrivit mai degraba tag-uri precum em sau strong.
15. Sa alternezi prea des intre heading-uri de diverse marimi.
16. Sa folosesti prea multe heading-uri pe o pagina.
17. Sa folosesti heading-uri prea lungi.
18. Sa folosesti heading-uri doar pentru stilizarea textului, nu pentru prezentarea structurii site-ului.
19. Sa creezi recenzii false.
20. Sa link-uiesti toate paginile site-ului intre ele.
21. Sa imparti continutul pe prea multe pagini. Utilizatorilor nu le place sa dea click dupa click pentru a afla o informatie.
22. Sa ai prea multe link-uri defecte pe paginile site-ului.
23. Sa-i permiti lui Google sa indexeze paginile cu eroare 404.
24. Sa nu permiti fisierului robots.txt sa acceseze paginile cu eroare 404.
25. Sa afisezi pe paginile cu eroare 404 mesaje vagi precum "404" sau "Nu s-a gasit".
26. Sa folosesti pentru paginile cu eroare 404 un alt design fata de restul site-ului.
27. Sa folosesti URL-uri prea lungi, cu parametri care nu sunt necesari.
28. Sa denumesti paginile prea general, spre exemplu "pagina1.html".
29. Sa folosesti prea multe cuvinte-cheie in denumirile paginilor, spre exemplu "fotbal-meciuri-de-fotbal-jucatori-fotbal.html".
30. Sa folosesti prea multe subdirectoare, spre exemplu ".../dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/pagina.html".
31. Sa folosesti pentru directoare nume care nu au nicio legatura cu continutul lor.
32. Sa scrii texte cu prea multe greseli gramaticale.
33. Sa creezi un continut slab din punct de vedere calitativ. In 2018, optimizarea SEO pune mai mult accent pe calitate decat pe cantitate.
34. Sa introduci prea mult text pe o pagina fara heading-uri sau nestructurata in paragrafe.
35. Sa copiezi sau sa rescrii fara prea multe modificari un text deja existent.
36. Sa existe continut duplicat pe site.
37. Sa introduci prea multe cuvinte-cheie in textele de pe site.
38. Sa folosesti blocuri de text pe care sa le ascunzi utilizatorilor, dar care sa fie vizibile pentru motoarele de cautare.
39. Sa adaugi text off-topic.
40. Sa folosesti adrese URL pe post de ancore.
41. Sa folosesti fraze sau paragrafe intregi pe post de ancore.
42. Sa creezi link-uri inutile pentru utilizatori.
43. Sa folosesti pentru imagini denumiri precum "imagine1.jpg" sau "1.gif". Desi multi nu o iau in calcul, optimizarea SEO a imaginilor iti poate aduce trafic targetat pe site-ul tau.
44. Sa folosesti denumiri extrem de lungi pentru fisiere.
45. Sa folosesti prea multe cuvinte-cheie in "alt text".
46. Sa incerci sa promovezi fiecare continut nou pe care il creezi, indiferent cat de nesemnificativ. O solutie mult mai buna ar fi sa promovezi doar acele produse/servicii care crezi ca vin in intampinarea nevoilor clientilor.
47. Sa cumperi link-uri pe alt site, sperand ca astfel iti vei imbunatati pozitiile in Google.
Daca vei tine cont de aceste sfaturi atunci cand realizezi strategia de optimizare SEO, vei creste sansele ca site-ul tau sa ocupe pozitii fruntase in Google. Totusi, iti amintim inca o data principalul aspect dupa care Google realizeaza sortarea rezultatelor in paginile sale: continutul de calitate si relevant pentru utilizatori! Asadar, pentru a ocupa pozitii fruntase in Google in 2018, continutul original si relevant trebuie sa fie piatra de temelie a optimizarii SEO.