Dupa mine personal, unul dintre cele mai dificile lucruri pe care cineva trebuie sa le realizeze atunci cand cineva doreste sa-si promoveze site-ul in diverse motoare de cautare in special pe Google, este procesul de "Link Exchange". Folosesc aceasta denumire in limba engleza deoarece mi se pare cea mai potrivita. Dupa ce un site a fost construit, asa cum se stie, urmatoarea miscare este ca acesta sa poata fi gasit cu diverse motoare de cautare (Google, MSN, Yahoo, etc.). Insa ceea ce face ca site-ul sa fie atractiv pentru toate SE-urile este popularitatea si referintele site - ului pe web.
Si luam urmatorul exemplu ( pe care l-am preluat, mi s-a parut foarte bun, de la cineva caruia poate ii datorez inceputurile mele de om PRO SEO.)
Cineva scrie o carte, sau orice altceva, dar care este valoroasa prin informatia ei.
Faptul ca un numar tot mai mare de oameni recomanda aceasta carte respectiv autorul ei nu face decat sa creasca valoarea, credibilitatea si celebritatea acelei carti respectiv a autorului.
Ei bine obtinand pentru site-ul personal cat mai multe astfel de referinte din partea altor site-uri si anume: link-uri spre site-ul nostru, vom obtine o relevanta, popularitate si credibiliatate tot mai mare nu doar din partea vizitatorilor dar si din partea SE-urilor.
Bineinteles aceste referinte se obtin datorita calitatii, unicitatii continutului aflat pe site [carte]. Insa despre aceasta voi scrie altadata.
Aceste link-uri venite dinspre alte site-uri ("incoming links") se pot obtine insa si prin alte metode.
Contactand proprietari de site-uri si propunandu-le un schimb de link-uri (Reciprocal exchange). Aceasta abordare se poate face sub diverse forme: email, telefonic, etc.... La intelegere cu alti prieteni care au site-uri, etc.
De exemplu pentru Google cat mai multe referinte spre site-ul nostru inseamna o relevanta tot mai mare in cautarile pe care vizitatorul le face folosind diverse cuvinte de cautare.
Alta forma de a obtine "incoming links" sunt directoarele (foldere) special destinate stocarii link-urilor cu diverse teme: IT, Buisness, Comert, etc... Atentie insa la site-urile care promoveaza astfel de directoare, site-urile respective fiind de multe ori suspectate de unele motoare de cautare ca facand parte din asa cunoscutele "FARM-uri". Un "Open directory project" credibil insa ar fi http://dmoz.org/.
Exista doua modalitati de a face "Link exchange": "not repciprocal" si "reciprocal". Google vede si recomanda prin intermediul expertilor ca varianta "not reciprocal" este cea mai buna si mai vanata. Ea este insa si cea mai grea. Unii obtin aceasta prin "paid inclusion process". Adica proprietari de site-uri [A, B, C] platesc alte site-uri [D, E, F] sa puna un link spre site-urile [A, B, C]. Versiunea "reciprocal" este mult mai simpla si consta intr-un schimb reciproc de link-uri intre site-uri. Si aici insa exista anumite exceptii si precautii care trebuiesc luate in considerare. Despre aceasta voi scrie altadata insa.
Pentru inceput eu insa recomand, daca altfel nu este posibil, sa se utilizeze varianta "reciprocal". Dar asa cum recomanda si altii, la randul lor, este bine sa se treaca la cealalta varianta dupa un timp.
Exista numeroase programe care faciliteaza acest schimb de link-uri intre site-uri, insa trebuie sa se acorde atenaie faptului ca unele programe sunt luate sub observatie de motoarele de cautare si s-ar putea ca site-ul sa fie penalizat pentru asta. Dar nu este nimic dovedit pana acum.
Ca o concluzie la toate aceste informatii doresc sa spun ca acest process de a aduna referinte (link-uri relevante) pentru site este unul critic si are cea mai mare importanta dupa un alt process cu acelasi status critic si anume "Crearea de continut calitativ pe site".