Daca vrei sa dai un impuls site-ului tau pentru a creste din punct de vedere SEO, ar trebui sa iei in considerare prezenta brandului tau in social media.
SEO si social media marketing sunt doua instrumente complementare. Amandoua presupun strategii care au ca obiectiv construirea unei identitai online care sa atraga utilizatorii. Eforturile depuse in optimizarea SEO aduc rezultate si in social media, precum si viceversa. O mare parte din specialistii in marketing online sustin ca o prezenta puternica a brandului in social media poate avea efecte pozitive in SEO. Iata cateva practici social media ce pot ajuta la o crestere a pozitiilor site-ului tau in motoarele de cautare:
Cresterea numarului de followeri pe retelele de socializare
Numarul de utilizatori care iti urmaresc profilul de social media poate contribui in mod semnificativ la succesul strategiei de optimizare SEO. Exista o diferenta clara si evidenta intre o companie a carei pagina de facebook are 100 de like-uri si una cu 2 milioane de like-uri, iar aceasta se poate vedea in pagina de rezultate Google. Insa, atentie! Like-urile si numarul de followeri in general, trebuie neaparat sa fie organice, deoarece Google este capabil sa detecteze like-urile cumparate in cantitati masive si nu le ia in considerare. Audienta in social media se construieste treptat, prin continut de calitate interactiv si interesant, care sa atraga utilizatorii.
Asigura-te ca postarile tale sunt usor de redistribuit de catre utilizatori
Redistribuirea postarilor, sau "social sharing-ul", contribuie in mod semnificativ atat la cresterea audientei in social media cat si la o pozitie mai buna in pagina de rezultate Google. Atunci cand utilizatorii intra in contact cu continutul tau din social media si il apreciaza ca fiind relevant si de calitate, acestia il vor redistribui si altor persoane cu care sunt interconectate in acea retea de socializare, lucru de care Google va tine cont cu siguranta. Fie ca duci o campanie promotionala pe Facebook sau postezi un vidoclip pe YouTube, trebuie sa oferi utilizatorilor sentimentul ca interactioneaza cu un continut valoros, care merita redistribuit si altor persoane. Specialistii social media recomanda ca postarile sa fie simple, clare si concise, iar linkurile si butoanele pentru sharing sa fie cat mai vizibile si usor de accesat.
Optimizeaza postarile din social media dupa locatie
Social media iti ofera posibilitatea de a te implica activ in comunitatea locala, lucru care indica motoarelor de cautare faptul ca ai un anumit nivel de autoritate la nivel local. Cele mai eficiente modalitati de a-ti creste autoritatea online la nivel local sunt update-urile din social media de fiecare data cand compania ta participa activ la un eveniment local si interactiunea cu alte brand-uri locale prin intermediul retelelor de socializare.
Cresterea brand awareness-ului
O reputatie impecabila si o vizibilitate mai mare a brandului in retelele de socializare, printr-un nivel mare de interactivitate cu utilizatorii si continut de foarte buna calitate, va duce la cresterea brand awareness-ului in mediul online. Brand awareness-ul va duce, la randul sau, la mai multe cautari efectuate in Google dupa numele brand-ului, precum si dupa cuvinte cheie specifice business-ului. Nu exista o anumita tehnica de a-ti creste autoritatea in mediul online, insa totul incepe de la a oferi utilizatorilor o experienta de calitate.