Se spune ca moda se repeta. In urma cu un an, celebra creatoare americana de moda Tory Burch era acuzata ca a copiat designul unei haine traditionale din Romania, care se afla expusa la Muzeul de Arta Metropolitan din New York. Tory Burch, care conduce un imperiu fashion de 2 miliarde de dolari, avea sa recunoasca ulterior ca a omis sa precizeze sursa de inspiratie a noii sale colectii.
Dincolo de acest caz, marile case de moda ale lumii reinterpreteaza deseori motivele de inspiratie populara, prezente in vestimentatia costumelor populare ale diferitelor popoare.
Fie ca vorbim despre costume traditionale pentru femei sau de costum popular baiat, criticii de moda spun ca tinerii designeri ar trebui sa studieze porturile populare ale mai multor popoare. Iata de ce!
1.Sunt frumoase si inspira
Cele mai multe astfel de costume sunt adevarate exemple impresionante de manopera si inovatie. De exemplu, kimonoul japonez este in mod traditional cusut manual si necesita mai mult de unsprezece metri de tesatura de matase. In timp ce Franta este un centru pentru designul de moda modern, diferitele forme de imbracaminte traditionale ale tarii sunt adesea uimitoare exemple de dantela si broderie. Majoritatea costumelor nationale sunt rezervate pentru ocazii speciale, cum ar fi nunti, festivaluri sau zile nationale, insa designerii de moda in devenire se pot inspira din detalii, bijuterii decorative si culorile indraznete care sunt adesea reprezentate in costumele populare.
2. Un plus in realizarea oricarui tip de costum
Modelele traditionale de imbracaminte si costumele nationale nu sunt doar o mare sursa de inspiratie sau o modalitate de a invata despre lume. Un studiu aprofundat al culturii vestimentare ar putea fi cheia tinerilor designeri pentru viitorul lor in lumea modei. Si nu este vorba doar despre designerii care vor urma sa lucreze pentru casele de moda. Designerii costumelor de teatru, dans si film sunt profesionisti care au nevoie de experienta in realizarea unor tinute contemporane dar si istorice, si pentru asta ei trebuie sa fie creativi, inovativi si flexibili. Uneori vor fi solicitati sa reproduca hainele specifice unei anumite perioade istorice. Alteori, s-ar putea sa se fie nevoiti sa creeze costume fanteziste, ale unor personaje din viitor. Totodata, designerii care realizeaza costume pentru balet sau opera trebuie sa inteleaga complexitatea miscarii, deoarece costumele vor trebui sa nu puna in dificultate dansatorii sau cantaretii. Un student care studiaza designul vestimentar si are cunostinte despre costumele nationale ale diferitelor popoare va avea un avantaj atunci cand vine vorba de provocarile realizarii unui obiect vestimentar.