Pentru ca site-ul tau sa capete vizibilitate, este necesar sa fii activ in mediul online. In prezent, foarte multe companii isi focuseaza strategiile de marketing pe acest canal de promovare, ceea ce duce la o competitie acerba pentru a pune un nou brand in lumina reflectoarelor.
O agentie SEO de incredere te va ajuta sa-ti dezvolti afacerea, contribuind atat la cresterea vizibilitatii brand-ului tau, dar si la cresterea pozitiilor site-ului in motoarele de cautare. Potrivit unui studiu condus de imFORZA, 93% din experientele online incep cu ajutorul unui motor de cautare. Astfel, omiterea serviciilor de SEO (Search Engine Optimization) este inadmisibila in contextul unei strategii eficiente de marketing. Iata, insa, 3 lucruri de care trebuie sa tii cont, inainte de a alege o agentie SEO:
1. Examineaza si seteaza-ti obiectivele
Inainte de a alege o agentie SEO in care sa ai incredere, va trebui sa te gandesti la motivele pentru care faci apel la aceste servicii. Astfel, poti opta pentru servicii SEO in urmatoarele cazuri:
- Nu ai inca un website, dar iti doresti sa ai o prezenta adecvata in online inca de la inceput;
- Ai un website insa traficul este scazut;
- Ai un website care are trafic, insa nu ai vanzari (rata de conversie este foarte scazuta);
- Ai deja un website, insa nu este optimizat pentru motoarele de cautare, social media sau utilizatori;
- Iti doresti si clienti din alte sfere digitale, cum ar fi piata de mobile.
2. Unde gasesti o agentie SEO?
Vei gasi majoritatea companiilor SEO direct online. In cea mai mare parte, toata comunicarea se va face via email sau Skype. Aceasta metoda este cea mai simpla, fiind totodata si cea mai eficienta. Cum gasesti insa acea agentie SEO care sa fie de incredere, oferind serviciile care te avantajeaza?
- Cu ajutorul contactelor - Fie iti intrebi prietenii care au apelat deja la o astfel de companie, fie ceri recomandari pe Facebook, Twitter sau LinkedIn.
- Foloseste-te de motoarele de cautare - Cand cauti pe Google termeni ca "agentie SEO" sau "servicii SEO" iti vor aparea o serie de reclame in prima parte a paginii. Aceste reclame sunt de tipul PPC (Pay-Per-Click), iar companiile care se folosesc de ele investesc de obicei o suma de bani pentru a fi in varful pozitiilor de cautare. Pe acestea ar trebui sa le eviti, pentru ca nu ai garantia ca au experienta, orice companie putand sa investeasca in astfel de reclame, chiar si cele noi lansate. De aceea, pentru a vedea un top real este indicat sa te uiti pe rezultatele afisate dupa reclame. In fond, daca o agentie SEO nu are rezultate chiar pentru site-ul sau, de ce ar avea pentru al tau?
3. Cum stabilesti ca o agentie SEO este de incredere?
Indiferent de felul sau mediul in care ai gasit compania SEO cu care doresti sa colaborezi, este recomandabil sa faci putin research inainte de a te decide. In general, o cale rapida de a estima capacitatea unei agentii este sa observi serviciile pe care le ofera si sa te asiguri ca:
- Se tine de promisiuni - Nu este intotdeauna bine sa ai incredere intr-o agentie care iti promite din prima ca te vei situa pe prima pozitie in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.O agentie SEO cu experienta iti va oferi o estimare de timp si iti va explica metodele folosite pentru a obtine o pozitionare si un trafic bun pentru website-ul tau.
- Au o schema clara a preturilor - Aceasta se va stabili la inceput, urmand ca bugetul sa creasca sau nu, in functii de serviciile alese. Cu toate acestea, va trebui sa tii cont ca rezultatele unei campanii SEO se vor vedea in circa 6 luni.
- Este productiva - O alta metoda de a evalua o agentie este de a cere in prealabil un audit SEO al website-ului. Acesta nu este foarte costisitor si iti va da astfel ocazia de a evalua eficacitatea companiei.
- Ai parte de o comunicare eficienta - Chiar daca este o convorbire pe Skype, poti pune intrebari din care sa-ti dai seama cat de eficient puteti comunica. Daca sunteti pe aceeasi lungime de unda, vei avea numai de castigat din asta.
- Vezi care sunt clientii cu care au mai colaborat - Atunci cand analizezi portofoliul unei agentii SEO, vei intelege mai bine care sunt tipurile de afaceri sau nise cu care a avut colaborari de succes. Astfel, daca activezi pe una din nise, este foarte bine; inseamna ca au experienta necesara pentru a se ocupa cu succes de afacerea ta. In cazul in care exista o mare varietate de clienti, din mai multe domenii, inseamna ca agentia SEO este versatila si poate face fata cu succes diversitatii.