India, Australia si Singapore devin piete cheie in lupta dintre Alibaba si Amazon.
Cele doua platforme eCommerce sunt cele mai mari din lume, impreuna avand un capital de 1.1 trilione de dolari.
Au incercat sa evite competitia directa prin dominarea unor parti diferite de glob, dar acest lucru se poate schimba acum ca cei doi giganti vor sa-si mareasca pietele de distributie.
" Noi credem ca globalizarea este viitorul" declara Jack Ma, co fondatorul si directorul executiv al grupului Alibaba
Amazonul este cel care domina in America de Nord si Europa, dar intra agresiv si in India, Australia si Singapore. Alibaba controleaza China si are o retea de parteneriate strategice in Asia de Sud-Est . La fel ca Amazonul si Alibaba penetreaza piata din India si Australia.
Gigantii e-commerece capitalizeaza pe 3 trenduri importante: Sistemele financiare globale se indreapta spre mobil si digital, puterea de cumpararea globala este in crestere si folosirea internetului este in expansiune la nivel global.
Alibaba si Amazon abordeaza aceste noi oportunitati prin diferite strategii - Amazon se ocupa de achizitii in timp ce Alibaba de investitii.
In afara Statelor Unite si China, Alibaba cumpara parti din de doua ori mai multe companii decat Amazon, in timp ce Amazonul a achizitionat de 5 ori mai multe companii intregi decat Alibaba.
In timp ce cele doua companii urmaresc strategii diferite de expansiune, scopurile lor, in cele din urma, sunt aceleasi - de a-si duce platformele de e-commerce si logistica la nivel global.
Amazonul se focalizeaza in globalizarea Marketplace-ului, si va cheltui miliarde de dolari in urmatorii ani pentru ca produsele lor sa fie cat mai ieftine, sa cuprinda o selectie cat mai variata si transportul sa fie cat mai rapid
Alibaba isi extinde reteaua logistica in toata lumea, construindu-si filiale pentru a conecta retelele e-commerce din toata lumea.
Cele doua companii, in special Alibaba, cauta modalitati prin care sa-si diversifice veniturile in diferite zone geografice. Stie cat are de castigat un retailer daca isi creste prezenta in online si are succes in diferite tari,
Ambele companii isi permit sa investeasca agresiv in expansiune, in timp ce actiunile lor la bursa sunt in crestere. Amazon -720 miliarde, Alibaba- 483 miliarde
Principalele piete de atractie pentru Amazon si Alibaba
Competitia intre Amazon si Alibaba creste pe zi ce trece in piete de desfacere care pana acum nu au fost de interes. Australia, Singapore si India sunt principalele care vor cunoaste o explozie in ceea ce priveste e-commerce-ul in urmatorii ani.
India este regiunea cu cea mai mare potentiala crestere in e-commerce, si din acest motiv, atat Amazonul cat si Alibaba o vad ca pe o oportunitate pe termen lung. Piata de online din India se estimeaza ca va creste de la 15 miliarde la 200 miliarde de dolari in urmatorii 10 ani.
Australia este o piata matura financiar, unde 88% dintre cetateni sunt activi pe internet. Acesti utilizatori au cumparat online de 18.38 miliarde de dolari din spetembrie 2016 pana in septembrie 2017. Aceasta suma reprezinta numai 7% din totalul achizitiilor retail ale tarii, in comparatie cu 9.12% in Statele Unite si 19.6% in China. Si o crestere de doar 5 procente inseamna 1.5 miliarde de dolari in plus
Piata de retail din Australia este destul de segmentata si nu este condusa de niciun retailer, creand asfel oportunitatea unuia dintre cei doi giganti sa ia acest loc.
Singapore este considerata mai moderna decat alte piete din Sud-Estul Asiei. Este o tara cu o capacitate financiara ridicata si 82% din populatie este prezenta in online. Alibaba si Amazon sunt deja principalii jucatori din piata de e-commerce din Singapore si competitia dintre ei este acerba pentru atingerea locului 1.